گیربکس شافت غلاف ماشین های اوراقی را نو می کند

گیربکس شافت غلاف که به عنوان درایو دنده نیز شناخته می‌شوند، به دلیل چیدمان شفت‌ها یا نحوه نصب آن‌ها به تجهیزات محرک نام‌گذاری می‌شوند. با این حال، درک این نکته مهم است که ترتیب شفت و نصب دو ویژگی متفاوت درایو هستند. بنابراین، دانستن هر دو جنبه برای تعیین موفقیت آمیز بهترین گیربکس برای برنامه شما مهم است.

چیدمان شفت در یک درایو چرخ دنده محل گسترش شفت با سرعت بالا و سرعت پایین نسبت به یکدیگر است. این توسط موقعیت موتور و تجهیزات محرک تعیین می شود و گاهی اوقات توسط فضای فیزیکی برنامه محدود می شود.

جهت گیری شفت های سرعت بالا و پایین از آنجایی که به نام گذاری انواع مختلف درایوهای دنده مربوط می شود، ممکن است بسیار ساده به نظر برسد، اما دلایلی وجود دارد که چرا هنگام تعیین بهترین جعبه دنده برای کاربرد خود، یکی را بر سایرین انتخاب می کنید.

تعیین کننده اصلی برای انتخاب نوع گیربکس محدودیت فضا در یک سیستم است. از آنجایی که محورها جهت گیری متفاوتی دارند، تجهیزات رانندگی یا موتور شما بسته به نوع درایو دنده انتخاب شده در مکان متفاوتی قرار خواهند گرفت.

به طور کلی، سه نوع مختلف گیربکس وجود دارد متحدالمرکز، موازی و زاویه راست. نوع چهارم به نام شفت مونت نیز در شرایطی استفاده می شود که برنامه ها در پیکربندی هستند که نمی توان آنها را با پا نصب کرد. بعداً در این پست درباره موقعیت‌های نصب با جزئیات بیشتر صحبت خواهیم کرد.

گیربکس متحدالمرکز که به آن درایو دنده خطی نیز گفته می‌شود، جعبه‌دنده‌ای است که در آن شفت‌های سرعت بالا و پایین در سطوح افقی و عمودی یکسان قرار دارند. این واحدها به دلیل تراز مستقیم محورهایشان به چندین واحد اجازه می دهند در یک ردیف قرار گیرند.

گیربکس سیاره ای نوعی درایو دنده خطی متحدالمرکز است که به دلیل طراحی ناهموارش معمولاً در کاربردهایی که به گشتاور بیشتری نیاز دارند استفاده می شود.

درایو دنده موازی به چرخ دنده ای گفته می شود که در آن شافت سرعت بالا و پایین در یک صفحه افقی و موازی با یکدیگر قرار دارند. گیربکس های شفت موازی معمولاً برای کاربردهای گشتاور بالا و اسب بخار بالا انتخاب می شوند.