مویز سیاه بدون هسته که موجب فرار حشرات از خانه می شود

برای لذت بردن از تزریق برگ های مویز سیاه بدون هسته، باید بدانید که چگونه آنها را به درستی جمع آوری و خشک کنید. دم کرده یا چای تهیه شده از برگ های مویز خوش طعم و معطر است، اما برای مفید بودن آن، باید در زمان های خاصی از سال مواد اولیه را جمع آوری کنید.

زمان عامل مهمی است. بله، کارشناسان با تجربه می گویند که برگ ها را باید بین ساعت 10:00 تا 11-12 آماده کرد، زمانی که شبنم وجود ندارد و آفتاب جنوب شروع به سوزاندن می کند.

بسیار مهم است که در این روز باران نبارد، زیرا برگ ها مرطوب می شوند و به احتمال زیاد نمی توانند خشک شوند – به سادگی می توانند کپک زده شوند.

اغلب باغبان ها توجه به فازهای ماه، ماهواره طبیعی زمین را نیز توصیه می کنند. اعتقاد بر این است که اگر رشد کند، برگ های مویز حاوی بیشترین ویتامین و مواد مغذی است.

مویز

بنابراین، در جمع آوری برگ های مویز هیچ مشکلی وجود ندارد، نکته اصلی این است که قوانین ساده را دنبال کنید، یعنی:

نحوه خشک کردن برگها
برگ های مویز باید به درستی خشک شوند و این شرایط نه تنها در مورد آنها صدق می کند. اگر قوانین خاصی را رعایت نکنید، به راحتی مواد اولیه را خراب می کنید و تمام کار به هدر می رود.

به عبارت دیگر، جایی که گرما خشک است، آفتاب نیست. اگر چنین مکانی پیدا شد، برگ های جمع آوری شده را روی یک ورق کاغذ یا پارچه تمیز قرار دهید.

ما باید بلافاصله به شما هشدار دهیم: شما نمی توانید از روزنامه برای این کار استفاده کنید. واقعیت این است که جوهر چاپ دارند که حاوی مواد شیمیایی مضر و سمی برای بدن انسان است. بنابراین، هنگام خشک شدن برگ ها روی آنها، جوهر خواص آن را تغییر نمی دهد.

پس از پخش شدن برگها قبل از خشک شدن، باید به طور دوره ای آنها را از نظر وجود کپک بررسی کرد. برگ های آسیب دیده باید فورا حذف شوند زیرا می توانند در سراسر محصول پخش شوند.

پس از خرد شدن برگ ها، می توان آنها را در Constant ذخیره کرد. برگها نیز باید به درستی نگهداری شوند. بهتر است آنها را در کیسه های پارچه ای یا ظروف دربسته نگهداری کنید. اگر با درب بسته شود می تواند یک ظرف شیشه ای ساده باشد.

یکی دیگر از گزینه های آماده سازی برگ های مویز برای زمستان، پخت است. اگر فضای کافی وجود نداشته باشد یا اندازه آن محدود باشد، این روش به اندازه کافی خوب است. اما عیب آن این است که برخی از خواص مفید از بین رفته است.