غواصانی که برای دریانوردی باند کشی کتف می کنند

باندهای الاستیک برای باند کشی کتف هم قابلیت کشش آسان و هم فشار مداوم روی بافت را فراهم می کنند. دلیل آن این است که این باندها به دلیل وجود الیاف الاستومری به طول اولیه خود بازمی گردند.

در مقابل، باندهای غیرالاستیک مانند چکمه Unna و باند کشی کوتاه پوشش سفت و سختی را تشکیل می دهند که در برابر انبساط جانبی ماهیچه ساق پا در طول انقباضات فعال مقاومت می کند. نکته قابل توجه، انقباضات ماهیچه ساق پا به عنوان پمپی عمل می کند که نیروی محرکه ای را برای تقویت بازگشت وریدی ایجاد می کند.

باندهای فشاری ممکن است از یک جزء یا چند جزء ترکیبی تشکیل شده باشند. در یک متاآنالیز اخیر78، باندهای کششی کوتاه به اندازه سیستم‌های بانداژ پیچیده‌تر چند جزئی، در بیماران سرپایی و غیر سرپایی، در بهبود زخم‌های وریدی پا مؤثر هستند. با این حال، بررسی‌های کاکرین نشان می‌دهد که شواهد از سیستم‌های چند جزئی و سیستم‌های دارای جزء الاستیک پشتیبانی می‌کنند.

بانداژ با کشش کم بازو یا انگشت به عنوان مکمل درمانی برای حفظ کاهش ادم بین جلسات درمانی استفاده می شود. بانداژ گاز الاستیک مانند Elastomull پس از درمان لنفاوی روی دست بیمار پیچیده می شود تا فشار کلوئیدی در فضای بینابینی را کاهش دهد و در نتیجه پروتئین ها و مایع را به سیستم لنفاوی برگرداند.

این باندها در مچ لنگر انداخته می شوند و با استفاده از تکنیکی پیچیده می شوند که کف دست را برای استفاده کاربردی آزاد می گذارد. هنگامی که به درستی اعمال می شود، این پوشش ها امکان خم شدن کامل انگشت را به سمت چین کف دست فراهم می کند تا پمپاژ فعال عضله را تشویق کند. بانداژ نباید ROM را محدود کند.

دانشمندان 54 اثر یک باند فشاری دست اصلاح شده را در بیماران مبتلا به ادم دست پس از آسیب سوختگی ارزیابی کردند و به این نتیجه رسیدند که در این جمعیت موثر بوده و باعث بهبود ROM مفصل MCP، دور دست و ضخامت پوست می‌شود و از نظر بالینی برای درمان مفید خواهد بود.