با خوردن نخود رقم آتا از ریزش موی خود جلوگیری کنید

نخود رقم آتا از خانواده حبوبات است، به این معنی که می تواند نیتروژن را از جو جذب کند. آنها این کار را با کمک باکتری های ریزوبیا انجام می دهند که گره های موجود در ریشه آنها را مستعمره کرده و نیتروژن اتمسفر را به شکل محلول تبدیل می کند که گیاهان می توانند از آن استفاده کنند.

اگرچه این باکتری مفید در بیشتر خاک ها یافت می شود، اما می توانید یک پودر تلقیح کننده بخرید و هنگام کاشت آن را به خاک اضافه کنید. این باکتری های مفید قدرت نخود شما را افزایش داده و عملکرد آن را افزایش می دهند. می‌توانید دانه‌ها را با ماده تلقیح گردگیری کنید یا بذرها را در شیارهایی که می‌کارید بپاشید.

نخود عاشق خاک های غنی و با زهکشی خوب است. آنها هنگام کاشت از مقدار کمی کود نیتروژن بهره مند می شوند زیرا چندین هفته طول می کشد تا گره های ریشه تولید نیتروژن کنند.

نخود به ندرت توسط حشرات یا بیماری ها آزار می دهد و معمولاً حدود سه هفته پس از شروع گلدهی آماده خوردن است. نخودها را به محض رسیدن برداشت کنید زمانی که به اوج خود رسیدند، نشاسته ای می شوند و شیرینی خود را از دست می دهند.

نخود خیلی تحت تاثیر سرما قرار نمی گیرد. حتی دمای چند درجه بالای صفر هم برای رشد و جوانه زدن کافی است. حدود 1 میلیون هکتار از زمین های اختصاص داده شده به تولید نخود خشک در جهان، 40 درصد در چین و 40 درصد در روسیه است.

متوسط ​​عملکرد در اروپای غربی 2400 کیلوگرم در هکتار است. گونه هایی که به صورت بذر رشد می کنند در ردیف هایی با فاصله بیش از 30 سانتی متر از یکدیگر در ماه مارس یا اوایل آوریل کاشته می شوند.

عملکرد بذر که تا حد زیادی به کیفیت خاک مورد استفاده و گونه و نژاد انتخابی بستگی دارد، بین 180-240 کیلوگرم در هکتار متغیر است. محصول رسیده در ماه اوت جمع آوری می شود.