گوشت منجمد تنظیم بازار موجب اعتصاب خریداران شد

برای شروع، لازم به ذکر است که بسیاری از خریداران وقتی در مورد گوشت منجمد تنظیم بازار صحبت می کنند، منظور گوشت تازه است. کمتر کسی می داند که گوشت تازه طعم و بوی خاصی دارد.

از بین انواع انجماد، تنها انجماد ضربه ای باعث تخریب ساختار محصولات نمی شود. انواع دیگر انجماد در فریزر، رطوبت آزاد را به کریستال های بزرگ یخ تبدیل می کند که به بافت محصول آسیب می رساند.

وقتی گوشت ذوب شد، دیگر شبیه سرد نیست. بهبود مصنوعی ساختار گوشت های منجمد نادرست و سپس ذوب شده غیرممکن است. رئیس دانشکده فناوری های غذایی، دکترای علوم فنی، پروفسور الکساندر ایشفسکی به پورتال سنت پترزبورگ “دکتر پیتر” گفت که انجماد محصول تأثیر منفی در صورتی که روش با کیفیت بالا باشد، ندارد. و برعکس، گوشت منجمد شده با نقض فناوری، چندین بار ذوب شده، با آب ریخته شده برای افزایش وزن، می تواند برای سلامتی مضر باشد.

انجماد مناسب، انجماد ضربه ای است، زمانی که محصول با جریان هوای سرد تا -40 درجه سانتیگراد با استفاده از فناوری های خاص دمیده می شود. با این روش انجماد، کریستال های کوچکی در محصول به دست می آید و هنگام یخ زدایی، گوشت شکل یخ زده خود را حفظ می کند.

چنین فناوری هایی گران هستند، بنابراین منجمد کردن همه محصولات، یخ زدایی و سپس کنار گذاشتن آنها به عنوان سرد شده، منطقی نیست. اما گوشت در کیسه خلاء، حتی سرد، برای مدت طولانی – تا 20 روز – ذخیره می شود. ما در مورد اینکه چگونه بسته بندی محصول را تازه نگه می دارد نوشتیم.

گوشت منجمد مناسب در فروشگاه و کارخانه در فریزرهای مخصوص نگهداری می شود. روی سطح گوشت و در قسمت برش، می توانید یک رنگ قرمز با رنگ مایل به خاکستری را ببینید آن را کریستال های یخ کوچک می دهند.

اگر انگشت خود را روی قسمت یخ زده قرار دهید، یک لکه قرمز روی گوشت ظاهر می شود یک اثر. در خانه می توان گوشت را به این صورت آزمایش کرد. گوشت منجمد را با یک چاقوی داغ سوراخ کنید و سپس آن را بو کنید. بو نباید کپک زده و تند باشد.