زنی که با سرامیک گلسرام اردکان مادرشوهرش را کشت

یکی از مراحل فرآیند ساخت، طراحی است و همیشه نباید یک تصویر یا یک الگو باشد. برعکس، ایده های طراحی کاشی و سرامیک گلسرام اردکان را می توان برای تقلید از موادی غیر از سرامیک، مانند کاشی های سرامیکی با طرح چوب، استفاده کرد. این یکی از دلایل تطبیق پذیری طراحی کاشی و سرامیک در فضای داخلی است.

محبوبیت سرامیک با لیست طولانی از مزایای آن توضیح داده می شود. قبل از تصمیم به استفاده از کاشی و سرامیک در خانه، باید بدانید که چه مزایا و معایبی دارد. ما قبلاً در مورد دلایل زیادی صحبت کرده ایم که چرا باید کاشی و سرامیک را انتخاب کنید، اما باید به معایب آن نیز نگاه دقیق تری داشته باشیم.

اول اینکه کاشی های سرامیکی می توانند در معرض ترک خوردن و شکستن باشند. اگرچه می تواند در برابر گرما و آب مقاومت کند، اما ضربه ها اغلب باعث آسیب فاجعه بار به آن می شود. استحکام کاشی و سرامیک را می توان با کلاس آن تعیین کرد که از 0 تا 5 متغیر است.

کاشی های درجه 0 کمترین دوام را دارند و فقط باید برای دیوارها استفاده شوند. کاشی های کلاس 3 به طور قابل توجهی در برابر آسیب مقاوم تر هستند و می توانند به عنوان کفپوش در اتاق هایی با ترافیک کمی استفاده شوند. اگر کاشی دارای امتیاز 5 باشد، قادر به تحمل تعداد زیادی ضربه است و تحت فشار آنها ترک نمی خورد.

پرسلن بادوام ترین نوع سرامیک است. نه تنها مقاومت زیادی در برابر ضربه ایجاد می کند، بلکه به خوبی با سرما سازگار می شود. در حالی که ظروف سفالی و سنگی می توانند در برابر یخبندان تسلیم شوند، ظروف چینی قبل از از بین رفتن دمای بسیار پایین تری را تحمل می کنند.

یکی از گرایش های جدید در کاشی و سرامیک داخلی استفاده از اسلب های بزرگ است. این کاشی‌های سرامیکی با فرمت بزرگ، ظاهری “تمیزتر” برای کف و دیوار ایجاد می‌کنند. کاشی‌های مربع شکل که چند سال پیش بسیار محبوب بودند، امروزه قدیمی به نظر می‌رسند و می‌توانند دکور یک خانه مدرن را کاهش دهند.

افرادی که کاشی‌های سرامیکی تولید می‌کنند می‌دانند که محصولات آنها تقریباً برای هر خانه یا محل کار و حتی فضای باز مناسب است. با این حال، اغلب آنها را می توان در آشپزخانه و حمام یافت. گزینه های تقریباً بی پایانی برای تزئین کاشی های سرامیکی برای سطح آشپزخانه وجود دارد و همین امر را می توان در مورد طراحی کف آشپزخانه نیز گفت.