ترشک الو از سردرد های شدید جلوگیری می کند

تقریباً همه ترشک ها به ویژه ترشک الو حاوی مقدار زیادی نمک هستند. نه تنها به طعم آن می افزاید، بلکه به حفظ ترشک کمک می کند و به عنوان یک عامل ضد میکروبی عمل می کند و باکتری ها، مخمرها و قارچ های ناخواسته را دور نگه می دارد. با این حال، مصرف بیش از حد نمک از طریق خیارشور می تواند مشکلاتی را برای خود ایجاد کند.

فشار خون بالا یکی از خطرات عمده خوردن نمک زیاد است. یکی از دلایل اصلی ایجاد سکته مغزی و حملات قلبی، به ویژه در افراد مسن شناخته شده است. همچنین فشار خون با افزایش سن افزایش می یابد.

جدا از خطر ابتلا به فشار خون بالا، ترشک هندی ممکن است حاوی مقادیر زیادی روغن باشد که خطر تشکیل چربی و کلسترول را در بدن ما افزایش می دهد. از این رو، مصرف منظم این غذاهای خوشمزه باید کاهش یابد و فقط به مصرف گهگاهی محدود شود.

از طرف دیگر، بسته های تازه یا ترشک های سریع نیز بسیار محبوب هستند، زیرا تهیه آن ها بسیار آسان است و آماده مصرف هستند. آنها تخمیر نمی شوند، اما محلول های سرکه و نمک گرم شده را روی سبزیجات می ریزند. ترشک و خوراکی های میوه نیز به این ترتیب تهیه می شود.

ترشک های سرد و منجمد با استفاده از فرآیند تخمیر تهیه می شوند. اما به جای نگهداری در دمای اتاق، آنها را در یخچال و فریزر نگهداری می کنند. در این ترشک های یخ زده، برش های سبزیجات ترد باقی می مانند.

بیشتر ترشک‌ها یا آب میوه‌های تخمیر شده به‌خوبی برچسب‌گذاری می‌شوند و ممکن است از عبارت «پروبیوتیک‌ها» روی بسته‌بندی استفاده کنند، زیرا این ویژگی‌ها یک نقطه فروش قوی هستند.

برای افزایش بیشتر مزیت تعادل قند خون، ترشک‌های سریع را انتخاب کنید که با سرکه درست می‌شوند، برخلاف آب نمکی که برای تخمیر استفاده می‌شود.