اسباب بازی در شیراز موجب پرت شدن یک کودک از بالای بالکن شد

اسباب بازی در شیراز باید به گونه ای طراحی شوند که کودک بتواند به تنهایی بازی کند، تعمیر و تمیز کردن آسان، ساده و بادوام باشد. نباید حاوی قطعات بسیار کوچکی باشد که ممکن است بشکند یا بلعیده شود. لازم به ذکر است که کودکان زیر 3 سال در معرض خطر بالایی برای بلعیدن قطعات کوچک هستند.

هر چیزی که بتواند در داخل یک رول دستمال توالت قرار گیرد برای این گروه سنی از کودکان کوچک در نظر گرفته می شود. بادکنک های لاتکس شایع ترین علت مرگ و میر ناشی از خفگی در همه اسباب بازی ها است و معمولاً در سنین زیر 6 سال دیده می شود.

بنابراین بادکنک ها نباید توسط کودکان باد شوند، بلکه باید پس از استفاده بادکنک ها را خالی کرده و دور انداخت. همچنین اجسام گرد یا بیضی شکل خطر خفگی بالایی دارند.

به خصوص بادکنک های پلاستیکی، اسباب بازی هایی که با برق کار می کنند، اسباب بازی های حاوی قطعات کوچک یا باتری هایی که قابل بلعیدن هستند، نباید ترجیح داده شوند. در صورت خرید اسباب بازی باتری دار، مهم است که محل باتری پیچ باشد و باتری استفاده شده از کیفیت خوبی برخوردار باشد.

اسباب بازی های قدیمی و جدید باید به طور مرتب از نظر قطعات شکسته، تراشه های رنگ، آسیب و خطرات احتمالی بررسی شوند. اسباب‌بازی‌هایی که رشته‌ها، طناب‌ها و روبان‌های بلند دارند ممکن است برای بچه‌های کوچک خطرناک باشد.

سباب‌بازی‌هایی که برای سن کودک کوچک هستند می‌توانند باعث بی‌علاقگی و بی‌حوصلگی زودهنگام شوند، در حالی که اسباب‌بازی‌هایی که برای سنین بالاتر از سن کودک طراحی شده‌اند، باعث شکست و در نهایت عدم اعتماد به نفس در کودک می‌شوند. به همین دلیل کودکان فقط باید با اسباب بازی های مناسب سن خود بازی کنند. اسباب بازی های انتخاب شده از توانایی های مختلف کودک پشتیبانی می کنند.